Eustaška - Jeseníky

Trek celkem: délka 26km, převýšení 952m

Pátek aneb utrpení Klempířa

Polojasno až Jasno -10°C až -2°C

Po obědě vyrážíme  ze Strážnice autem směr Malá Morávka. Parkujeme u ski areálu Kopřivná. Asi po čtvrté hodině konečně nasazujeme mačky, nesmeky a vyrážíme. Honza se ptá Stani jestli mu v té zimní bundě není moc vedro, odpověď? „je mi fajn to bude dobré“.  Vzhůru sjezdovkou na hřebenovku nasadil Ondra slušné tempo, které dávalo Staňovi pěkně zabrat.  Hřebenovkou a kupodivu poměrně prošlapanou cestou po žluté turistické značce míříme směrem k vrcholu kopce Temná. Sněžnice zatím nejsou třeba a tím pádem je postup rychlejší než se očekávalo. Příchod do sedla pod vrcholem kopce Temná a musíme přehodit mačky za sněžnice. Už pod svitem měsicé a hvězd si užíváme asi 200m úsek hlubokým sněhem k Chatě Eustaška 1200m.n.m. Staňa je kompletně propocený, jakoby prošel sprchou ;-) Ondra půjčuje péřovku a Honza Merino mikinu a Staňa se musí kompletně přesléct. Ondra staví stan pro Staňu a pak si následně dělá „záhrab“ do sněhu s bivakem stejně jako Honza. Jde se vařit večeře, následný pokec zdravotní shnaps a jde se chrnět.

Sobota aneb z hor do luxusu

Azuro -4°C až +4°C

Po kafíčku a snídani balíme a po deváté hodině ráno vyrážíme zpět na hřebenovku. Vypadá to, že dnes bude pěkně pálit slunko. Pokračujeme po žluté kolem Vysoké Hole kocháme se nádhernou zasněženou krajinou a super výhledem na Petrovy Kameny a okolí.  Cílem je ale Praděd 1491m.n.m a na poledne jsme na místě. Vyslečení do triček užíváme horské sluníčko. Sestupujeme po sjezdovce k chatě Barborka a pokračujeme po modré do Karlovy Studánky. Nesmeky a Mačky dolů a zbytek cesty k autu trpíme na asfaltce. Po 15h jsem u auta a míříme na Sýkorovu chatu kde máme slíbený nocleh v garáži. Luxus chaty nám vyráží dech „garáží“ je totiž parádní herna, kde budeme spinkat v teplíčku na koberci. Po seznámení s fantastickou partou lidí si užíváme pěkný večer u kytary a točeného pivka. K večeru nás mile překvapí návštěva lezce Lukáše z Břeclavi, který v neděli vyráží užít si skialpy.

Neděle aneb smutné loučení

Na poledne se loučíme a necháváme Ondru s ostatními užívat si týdenní dovolenou. Z krásného azurového počasí sjíždíme do depresivní mlhy zpátky k běžnému životu v nížině.